kul dag idag :D

tjo sötisar :)
idag så har jag varit nyttig och haft kul dessutom. jo, jag har varit ute några timmar xd i snön. ja, först så gick jag, cornelia, jesper och amanda upp till "stallet" typ, och då så tog vi ut galant och tog på han en sele för vi skulle åka pulka bakom han :D men det blev inte så lyckat.. han halka nästan på vägen till gärdet, och om han skulle kunna halka, så kan han bryta benen och då måste dom avliva honom. så vi tog shuka istället, söt men busig :) hon kunde gå utan att nästan halka iaf ! PHUU ! det var fan asläskigt att hålla på att kolla när han höll på att halka. men shuka, hon var lite enklare. jo, och jag tkr att hon slår rekord i söthet :O först så gick jag, cornelia och amanda ner till oss och då åkte vi pulka bakom henne :) skitkul iaf! :D sen så gick bara jag och cornelia upp till "stallet" typ, men fick ju rida på shuka på vägen hem, riktigt kul faktiskt =) sedan när vi kom upp så tog vi av selen och prata LIIITE grann me varann ^^ sedan lämna vi shuka i hagen igen. där väntade galant. ojo, med tanke på honom, så ska hovslagarn komma snart, och typ sätta sulor i hovarna och då ska vi bannumig åka pulka bakom han :D ja, sen så skulle vi ju tillbaka, då så ringde cornelia till amanda och sa att hon skulle göra varm oboy till henne, men det ville hon inte :P så hon fick ingen när vi kom tillbaka, då åkte vi lite pulka innan vi gick in igen ;) sedan kom cornelia tillbax och knackade på, och då gav hon mig sin f.d. plattång och värmeskydd! fan vad glad jag blev :D TACK ! då gav jag henne en kram också ;) ja, sedan så åt jag lite choklad och har hunnit äta också. så nu sitter jag här och skrivit dagen ^^ ja, det var väl det som hänt idag! måste göras om asså :d
det var allt jag hade att säga då, hejdå <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0