2010 - 10 / 4

shännna bloggän
nu sitter jag och lyssnar musik, tråkar sönder och längtar tills jag får godis :d (om en halvtimma ca) kl är 17:26 och jag nördar bdb, fb, fv, msn o ibland film :o riktigt najjs men tråkar fortfarande ;p jag saknar verkligen annie just nu! och cicci :( cicci och jag har faktiskt vart med varandra ett tag nu den senaste tiden (a) men ja d börjar bli riktigt goa tider igen. asså jag har en konstig fråga och ett påpekande.

påpekande : jag lever bara en gång
fråga : men
vad lever jag för?

det är ganska svårt att svara på. och dem flesta skulle nog säga "för dem du älskar" osv .. men det känns ändå inte som någon mening med livet :s jag känner mig som en dum, vanlig människa som bara slösar och förstör miljön bara genom att finnas liksom .. men jag vill känna mig som en smart, speciell människa som har anledning att finnas på jorden. att vara lycklig tex? men jag känner mig bara lycklig ibland, och dem stunderna bli oftast av när jag är med mina vänner eller när folk skriver/säger saker till mig som får mig att vilja hoppa av glädje. och när familjen är glad för en gångs skull osv .. jag vill egentligen finnas för att bringa andra lycka, men jag kommer aldrig göra det, men ändå? jag har väl hyffsat mkt i mitt liv : jag har en familj som bryr sig, vänner, ny dator, tak att bo under, kläder på kroppen, mat att äta, godis att njuta av, vatten att släcka törsten med .. jag har så mkt mer än så många andra om man säger så .. jag är en helt normal sak, men massa andra har inte ens tak att bo under, eller kläder så att dem håller sig varma, eller ens RENT vatten, inte mat så att dem blir mätta. vi är för snåla egentligen, vi borde vara nöjda med det vi faktiskt har. men ändå är det så lätt att göra bort sig. ja vi får göra det bästa av livet, vi lever bara en gång enligt mig.
jag är ateist, för jag tror varken på gud eller ett liv efter döden. vi lever och dör, sen är allt över. det finns ingen gud som vakar över oss, för annars hade jorden varit en bättre plats. det finns inget liv efter att man dör, allt är över när man dör, man finns inte längre. det är vad jag tror på, men många andra tror ju annat (: och det accepterar jag helt klart! =) men jag tycker också att folk kan acceptera det jag tror på också, eller ah, jag tror ju iofs inte på ngt :s xd

ja, nu orkar jag inte tråka ut er mer med all mitt skitsnack :s xd
hejdå puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0